Finalitzada la urbanització de la cobertura de les vies de Sants
21 agost, 2016
Després de més d’una dècada d’obres en aquest àmbit, s’acaba la segona fase dels treballs d’urbanització d’aquest espai de la ciutat amb l’enjardinament de la coberta de l’edifici-contenidor de les vies de tren.
La coberta, de 760 metres lineals, acull els Jardins de la Rambla de Sants. Les obres han tingut una durada de 23 mesos i han suposat un cost de 22,2 ME
Un nou espai per la ciutat
Aquest mes d’agost ha finalitzat la urbanització de la coberta de l’estructura-contenidor de les vies de Metro i Renfe del barri de Sants. La coberta, d’una superfície longitudinal de 760 metres, acull a partir d’avui un jardí elevat entre Plaça de Sants i el carrer Riera Blanca.
El procés d’urbanització d’aquest espai es va iniciar l’any 2012, un cop finalitzada la construcció de l’edifici- contenidor de les vies de tren. En aquesta primera fase es van executar les obres al carrer Antoni Capmany i a la zona dels passos inferiors de les vies, fet que va permetre enllaçar la trama urbana de les dues bandes del corredor (mar i muntanya). La segona fase d’urbanització ha consistit en l’enjardinament de la coberta i els espais situats al costat mar de la mateixa. Els treballs es van iniciar l’any 2014 i han tingut una durada de 23 mesos, amb un cost de 22,2 ME.
Després d’anys de reivindicacions i lluites veïnals, l’arribada de la Línia d’Alta Velocitat a Barcelona l’any 2008 va proporcionar una oportunitat a l’Ajuntament per cobrir el corredor ferroviari que travessava i havia separat històricament els barris de Sants i de la Bordeta. Tot i que la solució plantejada no va ser la desitjada pel veïnat, que demanava el soterrament de les vies, finalment es va optar per la solució de la cobertura i així recuperar els espais continguts al tren generant un nou pulmó verd a la ciutat.