Construcció del Pont del Congost
Consisteix en la construcció d’un pont de 176 metres de longitud que enllaça el carrer Escolapi Càncer de Torre Baró amb l’Horta de la Ponderosa del barri de Vallbona, creuant per sobre la la C-58, la C-33, la C-17 i les vies de Renfe. La seva geometria ha estat condicionada per l’espai disponible entre les diferents vies, cosa que les ha fet especialment esveltes. La instal·lació del pont ha estat pel mètode d’empenta. Aquest sistema ha consistit en la prefabricació de l’estructura fora del seu emplaçament definitiu i el seu posterior desplaçament, i ha permès així mantenir el trànsit circulatori per totes les vies que travessa.
Punts clau
L’estructura del pont.
Estructura mixta de formigó i acer sobre quatre piles de formigó postesat a diferents alçades i construïda pel mètode d’empenta.
El segon cos del pont
Aquest segon cos es troba un nivell inferior en relació al pont principal i està dissenyat per facilitar la connexió del barri de Vallbona amb l’estació de Renfe
Format per un Cos principal i secundari
Consta d’una calçada de 10 m. d’amplada destinada al trànsit rodat i una vorera de 5,75 m., destinada a l’ús dels vianants i el carril-bici.
Documentaciò relacionada
TORRE BARÓ I VALLBONA ESTRENEN EL PONT DEL CONGOST DEL BESÒS
Descarregar arxiu PDF (769 Kb)
CONSTRUCCIÓ DE LA CONNEXIÓ ENTRE ELS BARRIS DE VALLBONA I TORRE BARÓ
Descarregar arxiu PDF (172 Kb)
FESTA CIUTADANA D’INAUGURACIÓ DEL PONT DE VALLBONA
Descarregar arxiu PDF (112 KB)